Wednesday, June 30, 2010

Something Happened...

Dalam bulan Jun 2010, ada 2 program yang membabitkan penglibatan Kerajaan Persekutuan sebagai penganjur bersama atau kerjasama dengan Kerajaan Negeri. 2 program ini juga telah mendapat ampuni perkenan YMM Pemangku Raja untuk berangkat. 2 program tersebut ialah;

1. Majlis Perasmian Tilawah Al-Quran dan Pertandingan Nasyid Peringkat Kebangsaan kali ke 38 Jabatan Kebajikan Masyarakat Malaysia Tahun 2010/1431H pada 13 jun 2010 di Kampus Kesihatan Hospital USM, Kubang Kerian.
  • Majlis ini dianjurkan oleh Jabatan Kebajikan Masyarakat Malaysia dengan kerjasama Kampus Kesihatan USM, Kubang Kerian dan Kerajaan Negeri bertindak sebagai Pengerusi bersama dengan JKMM.
  • Mesyuarat penyelerasan majlis ini telah diadakan beberapa kali semenjak Mac 2010dan wakil daripada pihak JKMM yang beribu pejabat di Putrajaya telah hadir.
  • Setelah semua program diatur dan berjalan lancar oleh pihak JKM Negeri Kelantan, tiba-tiba wakil daripada pihak Kementerian Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat ingin menangguhkan majlis ini dengan pelbagai alasan. Mengikut sumber, arahan ini dikeluarkan oleh YB Menteri berkenaan.
  • Pihak JKM Negeri Kelantan telah menghantar surat memohon maaf kehadapan YMM Pemangku Raja dan kepada Dato' Seri Setia Raja kerana menangguhkan majlis ini.


2. Majlis Perasmian Kelantan Fiesta 2010 pada 16 Jun 2010 di Stadium Sultan Mohammad IV.
  • YMM Pemangku Raja telah membatalkan hasrat untuk berangkat ke majlis ini disebabkan masalah-masalah yang tertentu.
  • Ada hikmah disebalik yang berlaku pada hari tersebut iaitu pada malam perasmian, hujan turun sangat lebat dan berlakunya 'blackout' di stadium yang menyebabkan Dato' Seri Mustapha Mohamad berucap merasmikan dengan menggunakan pembesar suara.
  • Untuk mengetahui lebih lanjut, kalian boleh rujuk kepada http://kelantaninsider.blogspot.com
  • Wallahuallam....


Raja yang Adil, Raja yang Disembah


SEMOGA ALLAH MELINDUNGI TUANKU DUNIA DAN AKHIRAT


No comments:

Post a Comment