Tuesday, June 29, 2010

Majlis Pengurniaan Tengku Panglima Raja



Salam utk semua.

Sudah lama tak update blog ni memandangkan masa tak mengizinkan. Sekarang ni ketika ada masa dan idea, ambo nak share a few moments with all my frens.

Actually, this month around, June 2010, a lot of activities involving YMM Pemangku Raja. One of this was Majlis Pengurniaan Kehormatan Negeri Kelantan tahun 2010 yang membawa gelaran Tengku Panglima Raja kepada YBM Dato' Tengku Mohamad Rizam Bin Tengku Abdul Aziz. Majlis ini berlangsung di Istana Negeri, Kubang Kerian pada 19 Jamadilakhir 1431H bersamaan dengan 2 Jun 2010.

Ramai tetamu VVIP negeri yang hadir. Diantaranya YBM Tengku Laksamana Kelantan, YAB Tuan Guru Dato' Bentara Setia, YAB Dato' Timb. Menteri Besar, YAB Dato' Speaker, YB Dato' Seri Setia Raja dan lain-lain. Walaupun majlis ini dijalankan secara tertutup, namun ketelitian dan kelancaran perjalanan majlis ini amat dititikberatkan.


Bergambar kenangan di hadapan Bilik Biru, Istana Negeri.



Menyambut ketibaan YAB Tuan Guru Dato' Bentara Setia


Kurniaan tersebut sebagai penghargaan kepada YBM Dato' Tengku Mohamad Rizam selaku salah seorang Ahli Majlis Perajaan Negeri yang banyak berjasa kepada institusi kesultanan dan rakyat Kelantan. Beliau adalah anakanda sulung kepada Tengku Sri Utama Raja, YBM Dato' Tengku Abdul Aziz Bin Tengku Hamzah dan juga cucunda sulung Almarhum Sultan Yahya Petra. Beliau kini bertugas sebagai pegawai kanan di salah sebuah bank tempatan di Kuala Lumpur.



Raja yang adil, Raja yang disembah.

SEMOGA ALLAH MELINDUNGI TUANKU DUNIA DAN AKHIRAT

No comments:

Post a Comment