Thursday, July 1, 2010

Meyambut Keberangkatan Tiba di LTSIP, Kota Bharu



YMM Pemangku Raja telah berangkat ke Kuala Lumpur untuk menghadiri Mesyuarat Majlis Raja-Raja Melayu Ke 221 di Istana Negara. Tuanku berangkat tiba di Lapangan Terbang Sultan Ismail Petra pada 14 Rejab 1431H bersamaan dengan 27 Jun 2010, pukul 4.20 ptg. Ramai VVIP dan VIP negeri yang hadir untuk menyambut Tuanku di lapangan terbang ini.


Keberangkatan tiba YMM Pemangku Raja dengan menaiki jet milik Kerajaan Malaysia.


Yang di-Pertuan Agong, Tuanku Mizan Zainal Abidin turut berangkat menghadiri Mesyuarat Majlis Raja-Raja ke 221 itu. Ser Paduka diiringi oleh Perdana Menteri, Dato' Seri Najib Tun Razak. Mesyuarat dihadiri kesemua Raja-Raja Melayu kecuali Pahang yang diwakili oleh Tengku Mahkota Pahang, Tengku Abdullah Sultan Ahmad Shah, Kelantan oleh Pemangku Raja Kelantan, Tengku Muhammad Faris Petra Ibni Sultan ISmail Petra, dan Terengganu oleh Yang Dipertua Majlis Penasihat Pemangku Raja Terengganu, Tengku Sri Panglima Raja Tengku Baderulzaman Sultan Mahmud. Mesyuarat dipengerusikan oleh Raja Perlis, Tuanku Syed Sirajuddin Tuanku Syed Putra Jamalullail.


Menunggu keberangkatan tiba YMM Pemangku Raja



Mungkin disebabkan enjin jet terlalu kuat, YAB Tuan Guru Dato' Bentara Setia menutup telinga



Bacaan doa bagi menyambut keberangkatan tiba YMM Pemangku Raja yang dibacakan oleh YB. SF Dato' Timbalan Mufti Negeri Kelantan



Bersama dif-dif mengaminkan doa selamat


Tuanku akan berada di Kelantan dalam 2 - 3 hari sebelum berangkat berlepas ke Afrika Selatan untuk menonton World Cup 2010. Mungkin Tuanku sempat untuk menonton perlawan suku akhir dan seterusnya. Semoga selamat.


Raja yang Adil, Raja yang Disembah.


SEMOGA ALLAH LINDUNGI TUANKU DUNIA DAN AKHIRAT



No comments:

Post a Comment